Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ

Mελέτη περίπτωσης (CASE STUDY)

Βασικά χαρακτηριστικά

Συνδέεται με την χρήση της παρατήρησης
Η παρατήρηση αφορά μια «μονάδα»:άτομο, παρέα, σχολική τάξη

Διερεύνηση σε βάθος της ζωής της ομάδας (περιθωριακοί, εγκληματίες, σχολική ομάδα)

Τύποι παρατήρησης
Συμμετοχική: εμπλοκή του παρατηρητή στις δραστηριότητες
α) δεν αποκαλύπτεται ο ρόλος του παρατηρητή
β) γίνεται γνωστός ο ρόλος του ερευνητή, αρκεί να αποκτηθεί η εμπιστοσύνη της ομάδας
«ήμουν ένας πότης , ένας άσκοπα περιφερόμενος, με είχαν δοκιμάσει σε παράνομες «επιχειρήσεις» και μπορούσαν να βασίζονται σ’ εμένα ότι δεν θα έλεγα τίποτε από τη στιγμή που «ήξερα την κατάσταση»
Προσφέρεται για έρευνα σε «φυσικό» περιβάλλον

Μη συμμετοχική: ο παρατηρητής δεν γίνεται μέλος της ομάδας
Κλασική περίπτωση ο ερευνητής που  κάθεται στο πίσω μέρος των θρανίων μιας σχολικής τάξης και κωδικοποεί τα συμβαίνοντα βάσει ενός  δομημένου σχεδίου παρατήρησης βάσει συγκεκριμένων κατηγοριών
Προσφέρεται για έρευνα σε δομημένο περιβάλλον
Πλεονεκτήματα
Καταγράφεται η μη λεκτική συμπεριφορά
Καταγράφεται η συνεχιζόμενη συμπεριφορά και στη συνέχεια γίνεται η επιλογή αυτών που μας ενδιαφέρουν
Ανάπτυξη στενών – άτυπων σχέσεων μέσα σε φυσικά περιβάλλοντα που αποτρέπουν την αναπροσαρμογή της συμπεριφοράς από τον παρατηρούμενο
Κριτική
Δεν αποφεύγεται ο υποκειμενισμός
Κίνδυνος ο ερευνητής να μετατραπεί σε «ιθαγενή»
Η κρίση του ερευνητή θα επηρεασθεί από την ανάμειξή του με την ομάδα που ερευνά, ώστε τα πράγματα να μη αναπαρίστανται όπως έχουν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου