Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Επισκόπηση με χρήση ερωτηματολογίου

Στάδια προγραμματισμού επισκόπησης  με ερωτηματολόγιο

Προσδιορισμός στόχων – διατύπωση ερωτημάτων έρευνας
Ανασκόπηση υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με το διερευνώμενο θέμα
Καθορισμός δείγματος και επιλογή μεθόδου επισκόπησης
Σχεδιασμός ερωτηματολογίου και επιλογή μεθόδου επεξεργασίας δεδομένων
Πιλοτική επισκόπηση και βελτίωση του ερωτηματολογίου και δείγματος
Αποστολή ή διανομή ερωτηματολογίου με τις απαραίτητες εξηγήσεις, για να συμπληρωθεί από τους ερωτώμενους
Συγκέντρωση ερωτηματολογίων επεξεργασία και κωδικοποίηση δεδομένων
Ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων

Προαπαιτούμενα στοιχεία
Καθορισμός με ακρίβεια του σκοπού της έρευνας
Προσδιορισμός πληθυσμού
Στάθμιση διαθέσιμων πόρων

Σκοπός έρευνας
Ο κεντρικός στόχος είναι συγκεκριμένος, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό
Καθορισμός δευτερογενών ζητημάτων που σχετίζονται με το στόχο
Προσδιορισμός πληροφοριών σχετικά με το καθένα από τα δευτερογενή ζητήματα

Πληθυσμός και δειγματοληψία έρευνας
Δείγμα: μικρότερη υποομάδα από την οποία συλλέγονται πληροφορίες και γνώσεις που είναι αντιπροσωπευτικές για το συνολικό μελετώμενο πληθυσμό.
Κατηγορίες δειγματοληψίας:
α) με βάση την πιθανότητα των απαντήσεων: είναι γνωστή η πιθανότητα επιλογής του κάθε απαντώντος
β)  με βάση την μη πιθανότητα των απαντήσεων: είναι άγνωστη η πιθανότητα επιλογής του κάθε απαντώντος
Δείγματα πιθανοτήτων
Απλή τυχαία δειγματοληψία
Συστηματική
Δειγματοληψία κατά στρώματα
Δειγματοληψία κατά δεσμίδες
Σταδιακή
Δείγματα μη πιθανοτήτων
«Βολική» δειγματοληψία
Ποσοστιαία
Δειγματοληψία  σκοπιμότητας
Δειγματοληψία κατά διαστάσεις
Δειγματοληψία-χιονοστιβάδα

Σχεδιασμός ερωτηματολογίου που παραδίδεται ιδιοχείρως
Απαλλαγή από αοριστίες και δεκτικότητα ομοιόμορφου χειρισμού
Ελαχιστοποίηση τα πιθανά σφάλματα εκ μέρους των απαντώντων και αυτών που κάνουν την κωδικοποίηση
Διατύπωση ερωτήσεων με μια τεχνική ώστε να αποφεύγονται παγίδες
Αποφυγή ερωτήσεων:
α) κατεθυντικού ΄΄τύπου
β) διανοουμενίστικου χαρακτήρα
γ) περίπλοκων
δ) εκνευριστικών ερωτήσεων
ε) αποφυγή ανοιχτών ερωτήσεων
Ερωτηματολόγιο μέσω ταχυδρομείου
Προκειμένου να επιτευχθεί καλό ποσοστό ανταπόκρισης:
Εύκολο και ελκυστικό (Π.χ . Τσεκάρετε με ένα V)
Όχι συμπιεσμένη διάταξη
Πρόκληση ενδιαφέροντος (να κληθεί ο ερωτώμενος να εκφράσει και την άποψή του)
Οι αρχικές ερωτήσεις πρέπει να είναι απλές, στη συνέχεια οι δύσκολες και στο τέλος να είναι πολύ ενδιαφέρουσες
Απόδοση ευχαριστιών και υπόσχεση ενημέρωσης για τα αποτελέσματα
Ύπαρξη συνοδευτικής επιστολής
Ερωτηματολόγιο μέσω ταχυδρομείου
Ύπαρξη συμπληρωματικής επιστολής (θα πρέπει να εκδηλώνεται η έκπληξη για την προοπτική της μη ανταπόκρισης
Αποδεκτή η επιστροφή του 40 % των ερωτηματολογίων
Είναι πάρα πολύ δύσκολο να πετύχουμε ποσοστό πάνω από 75% στις επιστροφές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου