Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Eισαγωγή στη Διδακτική Μεθολογία

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

1. Η οριοθέτηση της Διδακτικής Μεθοδολογίας, σύντομη ιστορική εξέλιξη της Διδακτικής, νέες θεωρητικές τάσεις.

2. Βασικές έννοιες της Διδακτικής (διδασκαλία, μαθητεία, μάθηση, πορεία διδασκαλίας, μέθοδος …)

3. Χρήση μοντέλων στη Διδακτική, διδακτικές και κοινωνικές μορφές της διδασκαλίας, η φύση της διδασκαλίας, τα γνωστικά εφόδια του εκπαιδευτικού

4. Σχεδιασμός της Διδασκαλίας, επίπεδα σχεδιασμού, διδακτική ενότητα

5. Σχέδιο μαθήματος, Ασκήσεις εκπόνησης Σχεδίου Μαθήματος και παρατήρησης –αξιολόγησης της διδασκαλίας

6. Διδακτικοί στόχοι : Επιλογή, διατύπωση, ταξινομία διδακτικών στόχων

7. Αναλυτικό πρόγραμμα, Περιεχόμενα: Επιλογή και δόμηση. Πορεία Διδασκαλίας, Φάσεις-Δραστηριότητες Διεξαγωγής

8. Σύγχρονες διδακτικές αρχές , Λειτουργίες και χρήση διδακτικής ερώτησης

9. Ενδιαφέρον, κίνητρα ως προϋποθέσεις μάθησης

10. Σύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα και Τεχνολογία στη διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης

11. Παιδαγωγική σχέση και αλληλεπίδραση, διαπροσωπική επικοινωνία, διδακτικές και μαθησιακές διαδικασίες

12. Ψυχολογικό κλίμα της Τάξης

13. Αξιολόγηση της διδακτικής πράξης

14. Η μικροδιδασκαλία στη Πρακτική Άσκηση του εκπαιδευτικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου