Θεματικοί άξονες για πτυχιακές εργασίες την Εισαγωγή στην Παιδαγωγική
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
1. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Προϋποθέσεις και σύγχρονοι όροι άσκησής του
2. Η επιστημονική βάση για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού:
Η θεωρητική και πρακτική διάσταση στο έργο του εκπαιδευτικού.
Η Παιδαγωγική ως επιστημονικός κλάδος (το αντικείμενό της, βασικές έννοιες, οι επιμέρους κλάδοι της).H ιστορική εξέλιξη της Παιδαγωγικής
Η πορεία της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα
3. Η Ψυχολογική θεμελίωση της Παιδαγωγικής, θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη
4. Η αγωγή και η εκπαίδευση ως κοινωνικά φαινόμενα (εκπαιδευτική δομή, σύστημα, σχέση σχολείου και κοινωνίας). Η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα
5. Η εκπαιδευτική σχέση στη διαδικασία μάθησης
α) από τη σκοπιά του μαθητή
β) ο ρόλος του εκπαιδευτικού
γ) συγκρούσεις ρόλων στο έργο του εκπαιδευτικού
δ) το θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα
6. Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
α) η αλληλεπίδραση του εκπαιδευτικού με την ομάδα των μαθητών
β) διαμαθητικές σχέσεις, σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας των μαθητών
γ) μορφές προβληματικής συμπεριφοράς και προσεγγίσεις στην αντιμετώπισή της
7) το εκπαιδευτικό σύστημα, σκοποί της εκπαίδευσης, Αναλυτικό Πρόγραμμα, Μέθοδοι Διδασκαλίας, Διδακτικά Μέσα: η σύγχρονη πραγματικότητα στην Ελλάδα
8) Σύγχρονα προβλήματα της εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής
2. Η επιστημονική βάση για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού:
Η θεωρητική και πρακτική διάσταση στο έργο του εκπαιδευτικού.
Η Παιδαγωγική ως επιστημονικός κλάδος (το αντικείμενό της, βασικές έννοιες, οι επιμέρους κλάδοι της).H ιστορική εξέλιξη της Παιδαγωγικής
Η πορεία της Παιδαγωγικής στην Ελλάδα
3. Η Ψυχολογική θεμελίωση της Παιδαγωγικής, θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη
4. Η αγωγή και η εκπαίδευση ως κοινωνικά φαινόμενα (εκπαιδευτική δομή, σύστημα, σχέση σχολείου και κοινωνίας). Η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα
5. Η εκπαιδευτική σχέση στη διαδικασία μάθησης
α) από τη σκοπιά του μαθητή
β) ο ρόλος του εκπαιδευτικού
γ) συγκρούσεις ρόλων στο έργο του εκπαιδευτικού
δ) το θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα
6. Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης
α) η αλληλεπίδραση του εκπαιδευτικού με την ομάδα των μαθητών
β) διαμαθητικές σχέσεις, σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας των μαθητών
γ) μορφές προβληματικής συμπεριφοράς και προσεγγίσεις στην αντιμετώπισή της
7) το εκπαιδευτικό σύστημα, σκοποί της εκπαίδευσης, Αναλυτικό Πρόγραμμα, Μέθοδοι Διδασκαλίας, Διδακτικά Μέσα: η σύγχρονη πραγματικότητα στην Ελλάδα
8) Σύγχρονα προβλήματα της εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής
- Παγκοσμιοποίηση, διεθνοποίηση, ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση
- Πολυπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Περιβαλλοντική εκπαίδευση
- Επαγγελματικός προσανατολισμός
- Ειδική Αγωγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου